13. 12. 2013.

Baka Marin kolač

Jedan jednostavan starinski kolač, koji me uvek podseti na jedu predivnu ženu.
Recept je od prijateljice moje bake, čije ime i nosi. Iako nisu više sa nama, miris ovog kolača me podseti na detinjstvo, njihove priče uz kafu i ovaj divan kolač. Jednostavan je za napraviti, bez puno muke, a tako fine arome. Pravi starinski!

 Sastojci:

  •  4 kom jaja
  •  4 kafene šolje šećera / meda
  •  4 kafene šolje ulja
  •  4 kafene šolje mleka
  •  4 kom kiselih rendanih jabuka
  •  2 kom većih narendanih šargarepa
  •  4 šolje brašna
  •  1 kesica praška za pecivo
  •   cimet, klinčić, anis

Postupak:

Odvojite belanca od žumanaca pa umutite belanca u čvrst sneg. Tome dodajte šećer, zatim žumanca. Dodajte ulje, mleko, rendane jabuke i šaragarepu, zatim pomešano brašno sa začinima i praškom za pecivo.  Masu izlijte u prethodno podmazan i posut brašnom pleh, i pecite u zagrejanoj rerni na 180 stepeni dok kolač fino ne porumeni i ne odvoji se od ivice pleha.
Pleh u kome sam pekla je dimenzija 38x22cm.
Kolač ostavite da se sasvim ohladi, isecite na kockice i pospite prah šećerom.
Napomena:
* kafena šoljica - misli se na onu manju šoljicu za kafu, kao fildžan
* umesto šećera možete i med da koriste
* šolja u kojoj se meri brašno ima oko 220 ml
* što se tiče začina, prilagodite ih vašem ukusu, može samo cimet ili kombinacija, ja sam koristila pripremljenu mešavinu za bakin kolač.

3 коментара: