20. 4. 2020.

Praznična uvrnuta pogača

Ove godine za Uskrs sam pravila ovu uvrnutu pogaču. Recept je od moje kume Maje, iskreno savršen je. Od sada će ovo biti naša praznična pogača.


Sastojci:
200 ml toplog mleka
2 jaja + žumance za premazivanje
2 kašike pavlake (može i kiselo mleko ili jogurt)
2 kašike ulja
1 mala kašičica šećera
1 mala kašičica soli
7 gr suvog kvasca
550 gr brašna
 maslac, mast ili margarin za premazivanje


Postupak:
Razmutite kvasac sa šećerom u toplom mleku i ostavite da se aktivira par minuta. U dublju posudu stavite brašno, dodajte so, jaja, pavlaku (ili kiselo mleko ili jogurt) i ulje. U to dodajte mleko sa kvascem i zamesite glatko testo.
Testo ostavite da nadođe oko sat vremena. Kada je testo nadošlo, premesite ga, ukoliko je lepljivo dodajte još malo brašna, i podelite na 4 dela. Ja sam ovaj put podelila na više delova, ali dovoljno je i na 4 dela.


Tepsiju u kojoj ćete peći pripremite, tako što ćete je obložiti pek papirom ili podmazati. Svaki deo razoklagijajte na veličinu tepsije. Stavite na dno tepsije jedan deo, premažite sa preko puterom, stavite drugi deo preko isto premažite i tako do kraja. Posledni deo ne premazujete.



Na sredinu stavite čašu i nožem zasecite 8 jednakih delova. Ja sam ovaj put zasekla 16, svejedno je, kako više volite.
Ukoliko isečete 8 delova, svaki deo uvrnite dva puta u istom smeru. Ukoliko isečete 16 delova, uvrćite po dva dela na unutra oba. Tako će vam u sredini ostati krug, a sa strane kao uvrnute latice. Pogledajte slike pre pečenja.


Ostavite da pogača nadođe bar 45 minta. Zagrejte rernu na 180 stepeni. Premažite pogaču žumancetom, u koje možete da dodate kašiku mleka ili malo meda, a može i umućenim celim jajetom. Pospite semenke po želji i pecite oko 40 minuta.



Нема коментара:

Постави коментар