30. 12. 2019.

Jednostavna voćna torta

Kraj godine i vreme za svođenje računa, ako pogledam iza sebe 2019.god je svakako bila vrlo izazovna godina za mene. Neke stvari sam očekivala, neke nisam, neke su bile lepe, neke nisu bile lepe. Neke bitne stvari sam završila ove godine, mnoge stvari naučila, neke potvrdila da su baš onakve kakve sam i mislila da jesu. I mogu vam reći da i nije važno da li je 1. januar ili 15. maj ili 20.novembar, važno je da ste zdravi, srećni i okruženi dragim ljudima. 


Da ispratimo ovu godinu slatko i da u Novu godinu uđemo još slađe, delim sa vama jednostavan recept za voćnu tortu. 
Da li će biti posna ili mrsna, zavisi od vaših potreba, ja sam je pravila kao posnu ovaj put, ali ostavljam vam recept i za mrsnu, pa odlučite sami kako vama više odgovara. 



POTREBNO:

Pakovanje gotovih kora - ukus vanila (moje su bile krem dr Oetker sa 4 kore)

600 gr voćnog fila od višnje

200 gr šlaga (posnog ili običnog) i 300 ml kisele vode

Fil vanila:
 750ml vode, 3 pune kašike mleka u prahu (ukoliko pravite mrsnu tortu koristite samo 750 ml mleka),  15 kašika šećera (za mrsnu smanjite šećer na 10 kašika), 4 kesice pudinga sa ukusom slatke pavlake (za mrsnu varijantu dovoljna su 3 pudinga), 250 gr posnog margarina za filove i kolače (250gr putera za mrsnu tortu), 200gr posnog mleka u prahu (za mrsnu tortu 200 gr običnog mleka u prahu), 100gr posne bele čokolade (100gr milka bele čokolade), aroma vanile


POSTUPAK:
Voćni fil: Ja sam koristila kupljeno voćno punjenje, to je vrsta termostabilnog voćnog fila. Znate onaj fini višnja fil u kiflicama i štrudlama koje možete kupiti u pekari. Njega sam jedva našla u Beogradu, u prodavnicama Jablanica. Takođe, čula sam da ga ima i u Metrou. 
Ukoliko ne možete da nađete ovaj fil jednostavno 300 gr višanja pomešajte sa 5 kašika šećera, dodajte 300 ml vode i stavite na šporet da se kuva, u 200 ml vode dodajte 2 pudinga od vanile iz akuvajte u kipuće višnje i vodu, kuvajte dok se masa ne zgusne.

Fil od vanile: 500 ml vode, 3 kašike posnog mleka i šećer, stavite u šerpu i na šporet da provri. U 250 ml vode razmutite puding i kada tečnost na šporetu provri sve zakuvajte zajedno i mešajte dok se ne zgusne. Sitno iseckajte belu čokoladu, dodajte je u vreo fil, mešajte dok se smesa ne ujednači.
Fil pokrijte prijanjajućom folijom i ostavite da se potpuno ohladi.

Margarin sobne temperature penasto umutite sa mlekom u prahu. Sve sjedinite sa ohlađenim filom.  Kada sastavljate filove i margarin-puter, uvek u čvršće dodajte ređe. Ja sam umutila margarin i mleko u prahu, pa u to dodavala kašiku po kašiku fila. Na taj način će vam fil biti svilenkast i bez grudvica. Dodajte aromu vanile. 
Posebno umutite šlag sa kiselom vodom.

Filovanje: kora-voćni fil-vanila fil-šlag-kora-voćni fil-vanila fil-šlag-kora-voćni fil-vanila fil-šlag-kora-voćni fil-vanila fil-ukraiti sa šlagom.

Ukoliko vam treba ideja za neku novogodišnju tortu, mislim da je ova pravi izbor. Brza, jednostavna i ukusna. Najviše vam treba vremena da se fil ohladi, a i to nije problem po ovom hladnom vremenu.🥶.




Srećnu Novu godinu vam želim! 🎄🎉✨



Нема коментара:

Постави коментар