28. 3. 2018.

Crumble sa šljivama, rumom i čokoladom / Rum and plum crumble

Još jedna jednostavna, brza i ukusna poslastica. Ne znam za vas, ali ja obožavam crumble. Razne kombinacije dolaze u obzir. Ne znam koja mi je bolja, sa kojim voćem, a ova mi je definitivno jedna od omiljenih. Rum, čokolada i šljive, neodoljiv spoj. Slike i recept su od ranije, a meni kuća i danas miriše na ovu kombinaciju. Imam višak šljiva u zamrzivaču pa da se iskoriste na vreme.



Sastojci:

150 gr brašna
50 gr sitno, sitno izlomljenog keksa, najbolje plazme,
100 gr pomešanih ječmenih, ovsenih, ražanih i sojinih pahuljica,
100 gr šećera
2 kesice vanil šećera
170 gr maslaca (ili margarina)

Fil:

1 kg šljiva (ili kombinovano šljive i jabuke)
2 kašike šećera
2 kašike vode
rum po ukusu 
50 gr iseckane čokolade



Postupak:

U posudu stavite sve suve sastojke: brašno, keks, pahuljice, šećer i vanil šećer. Tome dodajte maslac, pa zamesite mrvičasto testo. Ja uglavnom mešam pahuljice različitih vrsta. Možete raditi samo sa jednom vrstom koju najviše volite. 

Fil: U šerpu stavite očišćene i iseckane sveže ili zaleđene šljive, dodajte šećer i vodu i prokuvajte dok šljive ne omekšaju. Dodajte aromu ruma po ukusu. Ja sam kombinovala jabuke i šljive, nisam imala dovoljno šljiva. Dominiraju šljive, rum i čokolada tako da se jabuke ni ne osete.

Posudu u kojoj ćete peći podmažite, pa na dno stavite pola mrvičaste mase. Preko stavite fil, preko fila seckanu čokoladu, a od gore rasporedite drugi deo mrvučaste mase. 

Pecite u zagrejanoj rerni na oko 180 stepeni dok ne porumeni od gore, otrpilike oko pola sata. Ja sam pekla sve u jednoj vatrostalnoj činiji dimenzija 30x20cm. Takođe možete peći i u više manjih posuda. 



Meni je najlepše kada se na još topao crumble prilikom služenja stavi sladoled od vanile, ali ni hladan nema manu. 
Prijatno i čitamo se uskoro!

Нема коментара:

Постави коментар